søndag 17. april 2011

Søsterkveld

Endelig på ordentlig nett igjen, og jeg kan legge ut noen bilder av noen kort jeg laget sammen med min lillesøster, da hun var på besøk i forrige uke. Hun trengte en liten avveksling, og vi hadde en liten scrappe/kortkveld.
Jeg laget 3 kort denne kvelden, i 3 forskjellige formater.

Dette første kortet er et 3" x 3" kort. Helt perfekt format egentlig. Lite, men likevel mye kreativitet, samt at de er geniale til å ha liggende når man skal ha et lite kort til en blomst for eksempel.

Her har jeg brukt kartong fra panduro til selve kortet, og akvarellpapir til dekoreringen. Jeg har brukt et bakgrunnstempel jeg har blitt veldig glad i, som består av noen blomster, noen noter og litt tekst. Har brukt Tim Holtz sin "old paper" til bakgrunnstemplet, mens jeg har brukt blendingtool med "Forest Moss". Etterpå har jeg brukt "Forest Moss" på stempeltrykket. Dette er et stempeltrykk fra Panduro. Pynten på toppen er også fra Panduro.




Dette andre kortet er et vanlig 15" x 15" kort. Jeg har også her brukt kartong fra panduro og akvarellpapir. Bakgrunnen er laget av et helt nytt bakgrunnsstempel fra Kreativ Hobby. Det lager "dotter", og jeg forelsket meg i det med én gang. Jeg har brukt Tim Holtz sin "Vintage Photo" både på stempeltrykket og med blending tool etterpå. 
Selve motivet er også et nytt stempel fra Kreativ Hobby. Det er egentlig et bakgrunnstempel, men jeg syns det fungerte like fint som et motivstempel. Tag'en har 2 stempler fra Kreativ Hobby, en swirl og en med teksen "Gode venner forlenger livet".



Baksiden av kortet har jeg kun hatt bakgrunnstempel. Jeg syns liksom ikke det trenger noe mer på baksiden.




Det siste kortet har et 3" x 6" format. Dette er et format jeg syns er veldig spennende. Man må tenke litt mer igjennom hva man skal ha på kortet, og hvordan, for man har begrenset med plass, samtidig som man ikke ønsker for mye tomrom. Jeg har valgt å bruke det nye stemplet fra kreativ hobby her også, som bakgrunn. Hovedmotivet mitt ble en tag, med litt blonder, bling og en sommerfugl.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar