onsdag 15. juni 2011

15x15 kort i vintagestil

Jeg var en liten tur innom kreativ hobby i larvik i går, og handlet noen småting. Og med lytt nytt i hus, kom litt av scrappelysta tilbake også. Har ikke hatt så mye motivasjon i det siste...

Kortet som dukket opp i dag, er et vanlig 15x15 kort. Pleier normalt ikke å lage det, men i dag ble det det.


Bakgrunnen er laget med 2 forskjellige stempler. Begge to kjøpte jeg på kreativ hobby i går. Det ene er et rutestempel, som jeg har brukt over hele (Brukt Distress Ink Tattered Rose) mens det andre er et swirlstempel/drodlestempel som jeg har brukt gullembossing på. Gullembossingen er fra panduro. Stempelet "nyt dagen" er også fra kreativ hobby, og gullembosset.


Borden rundt stempelet er også handlet inn i går, på kreativ hobby. Det er en xcut border punch. Måtte klippe til og ordne i kantene, men syns likevel at resultatet ble ok. Kommer nok til å bruke dette mer.Og handle flere border (A)


Blonden ved siden av er også fra det nyinnkjøpte i går. Syns den var litt fin. Litt anderledes enn blondene jeg pleier å bruke.


Motivet er fra et klippeark jeg har kjøpt på panduro. Jeg har brukt Tim Holtz crackle paint Rock candy oppå for å få et litt gammelt uttrykk. Når dette hadde tørket, brukte jeg Distress Ink Vintage Photo over, slik at sprekkene ble brunfarget.

Jeg har brukt 2 blonder/bånd, og deltar derfor hos scrappekammerets utfordring: minst to forskjellige bånd/blonder


2 kommentarer:

  1. Flott kort du har laget! Likte at fargene gikk sånn i hverandre, og stilig med bakgrunnen!
    Tusen takk for bidraget til Scrappekammeret!

    SvarSlett
  2. Et nydelig kort!
    Tusen takk for ditt bidrag til vår utfordring hos Scrappekammeret!
    Kom innom oss i dag, vi har nemlig nettopp lagt ut en ny utfordring!
    Klem, Anette ;)

    SvarSlett